piątek, 16 sierpnia 2013

Ocena - everythhing.blogspot.com

Cześć! No więc dzisiaj oceniam bloga Aliny: www.everythhing.blogspot.com
Spełniła wszystkie warunki, więc zabieram się do roboty. ;)

1. Pierwsze wrażenie:

Gdy weszłam na bloga od razu pomyślałam, że ta ocena będzie prosta. Wszystko jest w porządku. Szczególnie mojemu gustowi przypadł nagłówek, któremu Autorka lub jakaś inna osoba musiała poświęcić masę czasu. Tło jest lekkie, pastelowe. Autorka jak widać uwielbia takie klimaty. Wpisy nie są jakieś długie, prosto i na temat. Na blogu Autora uwiecznia mnóstwo ciekawych i fajnych zdjęć. Jednakże nie podoba mi się to, że nazwa każdego wpisu jest mniejsza od daty tego postu. Ale to tylko drobny błąd. Zastanawiam się nad nazwą bloga: "ewerything word", jednakże myślę, że to ma znaczenie takie "słowem wszystko". Bardzo podoba mi się nazwa i link do bloga. Nie jest jakiś byle jaki. Na blogu znalazłam też gify za co daję wielki plus.

Pierwsze wrażenie - 20/20 punktów.

2. Wygląd i estetyka bloga:

Co do wyglądu i estetyki bloga również wszystko jest dobrze i nie mam się tak naprawdę do czego przyczepić. Trochę dziwi mnie pasek boczny. Na początku jest trochę o Autorce bloga i nie ma nazwy tzw. nie pisze np. "kilka słów o Autorce". A później przy każdym gadżecie typu obserwatorzy est to uwiecznione wielkimi literami. Na przykład jest kilka linków do ulubionych blogów Aliny i pisze wielkimi literami "Ulubione". Nie wiem czy to przeoczenie czy też tak specjalnie. Wszystko inne jest świetne.

Wygląd i estetyka bloga - 8/10 punktów.

3 . Styl pisania, gramatyka i ortografia:
Tutaj już trochę błędów znalazłam.

Było bardzo fajnie i dużo śmiechu. Zasnęłyśmy dopiero gdzieś przed czwartą, więc można się domyśleć, że bardzo fajnie :>
Tutaj Autorka nie napisała przecinka, co jest dosyć ważne, aby wygodniej się czytało. Brakujący znak zaznaczyłam czerwonym kolorem. Myślę, że może to tylko drobne przeoczenie.
Dzisiaj byłam w kościele, ponieważ jest święto i z racji tego, że dzisiaj nic nie robimy to wyszłam z Magdą na zdjęcia.
W tym zdaniu słowo "dzisiaj" powtórzyłaś dwa razy. Mogłaś je zastąpić innym wyrazem, a jeśli miałaś trudności zerknąć do słownika synonimów. Ale to drobny błąd, ponieważ jak patrzę czasem na jakieś to mnie krew zalewa, jakie błędy robią niektóre osoby.

Kilka błędów robisz, ale to są tylko przykłady.

Styl pisania, gramatyka, ortografia - 16/20 punktów.

4. Dodatki:
- fajne, ciekawe tło
- dobra jakość zdjęć

Dodatki - 2/5 punktów.

5. To co mi się podoba:
Tło, styl całego bloga tzw. ta delikatność, pastele. Sposób w jaki piszesz do czytelników.

To co mi się podoba - 7/10 punktów.

Razem: 53 punkty! Brawo! To naprawdę wielka liczba punktów, masz kilka błędów, szczególnie popraw gramatykę i to "hej" na początku każdego posta, aby było z wielkiej litery. :) Twojego bloga czyta się z lekkością. Jesteś jak na razie na pierwszym miejscu.

1 komentarz:

  1. Jej, dziękuję bardzo! Nie liczyłam, że uzyskam aż tak dużo ilość punktów! Co do paska bocznego to poszukuję ciągle, by ktoś pomógł mi zrobić takie wielkie zdjęcie pod którym będzie co znajduje się na moim blogu, więc można powiedzieć, że to będzie jeszcze poprawione. Co do błędów ortograficznych, to wiem że zdarza mi się je popełniać, ale staram się już tego nie robić :) Ogromnie dziękuję za ocenę i myślę, że dzięki temu mój blog się poprawi i będzie lepszy! :)

    OdpowiedzUsuń