sobota, 17 sierpnia 2013

Ocena - http://sylwiaa-m.blogspot.com/

Cześć. Dzisiaj oceniam bloga Sylwii - http://sylwiaa-m.blogspot.com/ . A więc zaczynamy. :)

1. Pierwsze wrażenie:
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to ten nagłówek, jak zawsze. Bardzo fajny, ciekawy. Jak wspominałaś blog nie ma swojej kategorii, dlatego też pewnie użyłaś zdjęć z różnych dziedzin. Blog wydaje mi się dosyć słodki, moim zdaniem aż zbyt, ale to już sprawa czytelników. Przed słodkością bloga ratuje favikona z czerwonym sercem. Tło jest zbyt "proste" jak na tak fajnego bloga jak Twój. Podoba mi się ułożenie i ta przerwa między postami, a paskiem bocznym. Fajne jest też to, że każde Twoje zdjęcie jest dobrej jakości. Nie podoba mi się to, że blog jest trochę prosty, aż za. Jednak myślę, że nad tym pracujesz.

Pierwsze wrażenie - 14/20 punktów.


2. Wygląd i estetyka bloga:
Blog jak mówiłam jest fajny, ale za prosty jak na moje wymagania. Co do estetyki jednak jestem zachwycona, nie ma nieładu, oprócz pewnej rzeczy w pasku bocznym. Wszystkie nazwy każdego gadżetu mają swoją nazwę i każdy jest taką samą czcionką, oprócz nazwy " Top Komentator". Wiem, że pewnie chciałaś tak celowo, ale nie wiem czy wygląda to fajnie.
Wygląd i estetyka bloga - 7/10 punktów.

3. Styl pisania, gramatyka, ortografia:
Trochę błędów się znalazło.
Przepraszam, że tak długo nie pisałam, ale zepsuł mi się laptop ;c teraz piszę ze stacjonarnego komputera, na którym jakimś cudem zadziałał internet..
Tutaj byłoby wszystko fajnie, gdyby nie to, że drugie zdanie zaczęłaś z małej litery. Co z tego, że poprzedza go minka, ale w każdym przypadku trzeba byłoby napisać z małej litery.
Dzisiejszy dzień leniwy.
Tego zdania można nie zrozumieć. Powinien brzmieć na przykład tak: Dzisiejszy dzień jest leniwy. Wiem, że napisałaś tak może w skrócie, ale nie jest to dobra forma.
Boję się pająków, owadów i niektórych gadów. Może nie tyle boję, co się brzydzę.
W dwóch zdaniach pod rząd powtórzyłaś słowo "boję". Mogłaś go zastąpić innym, następnym razem możesz zajrzeć do słownika synonimów, jeśli masz z tym problemy.
To tylko przykłady. Podoba mi się, że ortografia jest dla Ciebie ważna, nie masz żadnych błędów z tej dziedziny. Ale jednak warto popracować nad takimi jakie Ci pokazałam.

Styl pisania, gramatyka, ortografia - 16/20 punktów.


4. Dodatki:
- posty i basek boczny oddzielnie,
-favikona,
-nagłówek,
- pomysł z "top komentatorem",
- linki do Twoich innych stron.

Dodatki - 5/5 punktów.

5. To co mi się podoba:
Podoba mi się to jak traktujesz życie. Jesteś miła, ciekawa świata. To wnioskuję czytając z Twojego bloga. Podoba mi się Twój styl pisania, dobra jakość zdjęć i, że zdarzało Ci się dodać zdjęcia z telefonu. Myślę, że każdy kiedyś takie dodawał, a większość takie dodaje. Twój blog wygląda "słodko", możesz też dodać coś w zupełnie innym stylu, aby zaskoczyć czytelników, oczywiście na dobre. ;)

To co mi się podoba - 8/10 punktów.

Razem - 52/65 punktów.
Brawo! To jeden z większych wyników na tej ocenialnii wśród blogów. Oczywiście, jest wiele plusów i zalet Twojego bloga, jesteś miła i fantastyczną dziewczyną, ale popracuj też nad rzeczami, które wymieniłam, aby jeszcze bardziej błyszczeć jako bloggerka wśród czytelników i być dla nim wzorem do naśladowania! :D

~ Meg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz