czwartek, 15 sierpnia 2013

Ocena - http://rubinowe-wino.blogspot.com/

"Autorka tego bloga pokazuje swoje uczucia, ma wielką wyobraźnię i naprawdę warto brać z niej przykład" - moja opinia o Anastazji, autorce bloga rubinowe-wino.blogspot.com

A więc zaczynam swoją pierwszą ocenę. ;)

1. Pierwsze wrażenie:
Pierwsze co mi się ukazało, gdy weszłam na Twojego bloga był wielki nagłówek z butelką i lampką wina, a koło nich aparat. Zapewne nagłówek nie jest skądś skopiowany, być może robiłaś go sama, albo ktoś Ci zrobił lub pomógł. I tak za niego masz u mnie plus. Na okienku wyświetlił mi się ciekawy cytat, który koniecznie muszę sobie zapisać - "Jeśli się wyróżniasz jesteś znienawidzony przez innych" - Itachi. Widać, że autorka lubi cytaty tak samo jak ja. :D
Wino jest czerwone, więc tło jest banalne - czerwone. Zauważyłam, że autorka każdy wpis numeruje, nie wiem po co, ale to już jej sprawa. Anastazja bywa i wesoła, spontaniczna, zawsze zachowuje się tak jak należy, do sytuacji. To mi się w niej bardzo podoba. Jest szóstoklasistką, a pisze jak młoda kobieta i jest bardzo inteligentna. Zauważyłam, że na niektórych swoich zdjęcia dodaje jakieś ciekawe wpisy lub cytaty. Na przykład tak jak tutaj:


W bocznym pasku panuje mały nieład, ale tak naprawdę pierwsze wrażenie jest świetne.
Pierwsze wrażenie - 17/20 punktów!


2. Wygląd i estetyka bloga:

Tło jest bardzo widoczne, ciekawe, pewnie poświęciłaś mu mnóstwo pracy, ale nie zastanawiałaś się nad zmniejszeniem go ? Przewijając co stronę cały czas się na niego napotykam, co jest trochę nudzące. Zajmuje cały ekran, ale można też przyjąć, że jest tak celowo zrobione.  Jak już mówiłam, nie za bardzo podoba mi się pasek boczny. A Autorce wszystko jest świetne. Denerwują mnie te paski w pasku bocznym, jest to męczące dla oczu i powinnaś też zachować w niektórych przypadkach odległość. W paskach powinna być nazwa "dodatku", a nie wszystko. Za to nazwa i wszystko inne jest wspaniałe. Tak naprawdę to nie mam się do czego przyczepić.
Wygląd i estetyka bloga - 7/10 punktów!

3. Styl pisania, gramatyka, ortografia.

Tutaj najczęściej blogi mają mało punktów, ale zobaczymy jak to wygląda u Ciebie.
Na początku chciałam podziękować i pozdrowić baaardzo mocno KAMILĘ która wcześniej prowadziła bloga, no i Weronice która mi pomagała! Byłam z soboty na poniedziałek właśnie u Kamili i na prawdę jej dziękuję za jedną rozmowę.
Tutaj zrobiłaś kilka błędów. To bardzo przez kilka a jest specjalnie i fajnie tak zrobić. Jednakże powtórzyłaś się, ponieważ w dwóch zdaniach użyłaś słowa "Kamila". Mogłaś je czymś zastąpić, szczególnie w drugim zdaniu np. do niej.
 Jak na człowieka marzącego o wszystkim przystało pomyślałyśmy życzenia (tak na marginesie i tak potem je sobie powiedziałyśmy, ale spełniło się! przynajmniej moje). Kto to wymyślił, że spadająca gwiazda spełnia marzenia?
Tutaj zaraz po pierwszym zdaniu nie napisałaś kropki, a to jest ważne, mimo, że być może mało kto to zauważy. Zaznaczyłam ją na czerwono, tak samo jak wszystkie inne błędy. Tak samo w pierwszym zdaniu zapomniałaś o przecinku. To akurat są bardzo małe błędy gramatyczne.
Desing: Penny
Takie coś zauważyłam w pasku bocznym. Chyba chodziło Ci o słowo "design", z angielskiego "projektowanie, budowa". Nie słyszałam o słowie, który Ty tutaj zastosowałaś. Tak naprawdę to tylko się przeliterowałaś, ale takie błędy są ważne.
Czasem popełniasz jeszcze jakieś małe błędy, ale widać, że się na nich uczysz.

Całokształt pisania - 18/20 punktów!


4. Dodatki:

Nic mi nie weszło w głowę co mogłoby by jakimś dodatkiem do bloga.

Dodatki - 0/5 punktów!


5. To co oceniającej się podoba:

Podoba mi się Twoja wyobraźnia, że w przeciwieństwie do rówieśników rozumiesz już pewne rzeczy, jesteś śmiałą, radosną osobą, z którą warto jest się zaprzyjaźnić. Chciałabym cię bliżej poznać, gdybyśmy były jakimiś znajomymi. Podoba mi się to jak przemawiasz do czytelników, mogłabyś zostać psychologiem. Jesteś inteligentna. A żeby prowadzić bloga trzeba trochę tego mieć, nie można ot tak po prostu założyć bloga dla kaprysu i pisać na nim bzdury, nikt już takich rzeczy nie czyta. A Ty masz czytelników, skoro piszesz od serca i kochasz to robić.
Z innych rzeczy podoba mi się całokształt wyglądu, skupiłaś się na jednym słowem: wino. Na podstawie tego słowa wybrałaś kolory, rzeczy i inne dodatki pasujące do niego.

To co mi się podoba: 10/10 punktów!

Gratulacje! Zyskałaś 42 punkty na możliwych 65. To jak na razie najwięcej, niestety nie będziesz w THE BEST, ale wiedz, że będę czytała Twojego bloga, bo jest warto. Powinnaś jeszcze popracować, ale to tylko nad tymi błędami, może dodaj jakiś ciekawy kursor, lub spokojną dla uszu muzykę ? Do wyboru masz naprawdę wiele. :)
Gratulacje jeszcze raz i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu!
Pamiętaj, jeśli chcesz się zgłosić ponownie musisz przeczekać kolejne 3 tygodnie.

~ Meg

3 komentarze:

  1. Jednym słowem WOW! Nie myślałam, że uzyskam ocenę tak szybko i taką pozytywną! Na prawdę Ci z całego serca dziękuję za wszelkie miłe słowa i za uwagi. Staram się wszystko poprawiać i dopiąć na ostatni guzik. Jestem pod WIELKIM wrażeniem. Jeszcze raz dziękuję!

    rubinowe-wino.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. :) To była dla mnie przyjemność oceniać bloga takiej osoby jak Ty. :D

      Usuń
  2. Co tu by poprawiać ? Ten blog jest IDEALNY dla mnie.Warto przeczytać posty,ponieważ niektóre nadają się do naszych sytuacji rodzinnych(niektórych).
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń