poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Ocena - polne-maki.blogspot.com

Cześć. Dzisiaj zajmę się oceną bloga 16-letniej Weroniki. Link do Jej strony: polne-maki.blogspot.com

1. Pierwsze wrażenie:
Weszłam na bloga i poczułam "niedosyt". Brakowało mi jakiś kolorów i fajnego, ciekawego nagłówka. Sama treść na stronie jest ciekawa i imponująca, podoba mi się sposób, w jaki Autorka zwraca się i pisze do czytelników. Za treść stawiam szóstkę. Przeczytałam, że dla Ciebie, Weroniko nie jest ważny wygląd, jednakże na mojej ocenialnii oceniane jest wszystko. Takie są warunki. Nagłówek jest mały, można go raczej nie zauważyć. Każdy zwraca tutaj uwagę na treść, która jest naprawdę fajna. Numerujesz każdy wpis, obecnie jest ich 48, to dużo. Nudne jest tło. Zwykł brąz kojarzy się z szarością i nudą. Blog przede wszystkim zależy od treści, ale wygląd też robi swoje, bo jak go nie będzie, to mało kto będzie to czytał. Jest to ważne nie dlatego, że ktoś tak powiedział i, że to jest modne. To jest po to, aby oczy miały relaks, Ty mogłabyś zastosować zieleń. Piszesz długie, piękne, fajne posty, a zieleń bardzo uspokaja oczy. Bardzo mi przypadł nagłówek i to drewno, które zamazuje się z brązem.

Pierwsze wrażenie - 15/20

2. Wygląd i estetyka bloga:
O wyglądzie już trochę powiedziałam w poprzednim punkcie. Estetyka jest świetna, nie ma żadnego bałaganu, wiele rzeczy na blogu zmieniłaś. Wszystko jest dobrze poukładane, czcionka jest czytelna i zachęcająca do czytania. Fajnie ustawiasz zdjęcia w każdym wpisie. Nie ma tutaj jakiegoś wielkiego bałaganu, nic nie trzeba szukać. Wszystko jest podane na tacy. :)

Wygląd i estetyka bloga - 10/10 punktów.


3. Styl pisania, gramatyka i ortografia:
Błędów tak na prawdę brak. To miło, że jest jakaś osoba, która pisze bloga i się na tym zna. Znasz dobrze całą ortografię i gramatykę, zwroty grzecznościowe z wielkiej litery, nie powtarzasz się. Warto brać z Ciebie przykład. Gdy już tak czytałam, napotkałam się na mały błąd, jednakże wydaje mi się, że to przejęzyczenie, więc postaram się go nie zaliczyć do błędów, ale pokażę:
Ale w szczególności zazdroszczę tym samoukom, którzy dochodzę do wprawy sami, bez pomocy nikogo z większym doświadczeniem.
Tutaj zamiast "dochodzę" powinno być "dochodzą". To na pewno literówka. Każdemu się zdarza, nawet najlepszej literatce.
Tak naprawdę z tego to tyle.

Styl pisania, gramatyka i ortografia - 20/20 punktów.

4. Dodatki:
- filmy, które często dołączasz do postów,
- ciekawe zdjęcia z internetu,
- ciekawy sposób prowadzenie bloga,
- wiele słów o Autorce, aby czytelnicy mogli ją dobrze poznać,
- zakładki i podstrony.

Dodatki - 5/5 punktów.

5. To co mi się podoba:
Podoba mi się to, że Twój blog w przeciwieństwie do innych jest "o czymś". Piszesz zrozumiale, dobrze i tak, aby czytelnicy jeszcze wiele razy weszli i odwiedzili Twojego bloga, aby nikomu się to nie znudziło. Bardzo Ci zazdroszczę stylu pisania. Jest to najważniejsza cecha u bloggera, szczególnie w takim przypadku jak Twój blog jest to niezmiernie ważne.

To co mi się podoba - 10/10 punktów.

Puknty: 60/65 ! Bravo!! To największy wynik dotychczas, plus jesteś w zakładce THE BEST. To naprawdę wielka ilość punktów. Przyznam, że bałam się tej oceny, ale okazała się również najlepsza jak i dla mnie. Życzę Ci powodzenia i dalszych sukcesów w blogowaniu. :)

~ Meg

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za ocenę :) Nie spodziewałam się aż tak wysokiej oceny

    OdpowiedzUsuń